Jeg jobber med flyktninger fra Burma, med en minoritetsgruppe kalt: Shanfolket.
| Ennda en dåp |
|
|
|
| Nyhetsbrev fra Tore - Nyhetsbrev 2006 | |||||
| Skrevet av Tore Johannessen | |||||
| torsdag 07. september 2006 00:00 | |||||
En Shan/Burmesisk familie døpt og noen frelst
Gud er trofast Når jeg ser tilbake på de siste 10 måneden som jeg har vært i Thailand i denne omgang, er mitt vitnesbyrd at Gud er trofast og har kontroll. Alt er ikke lett alltid der ute på misjonsmarken, og det er til tiden mange ting som skjer, og det kan være mye av den litt mer negative arten. Men Gud har igjen og igjen vist at han har kontroll selv om jeg ikke alltid føler at vi har det. Gud minner meg stadig om dette. En måte Han har vist det på, er at vi igjen og igjen har opplevd at Gud på overnaturlig måte har kommet med overbevisning om forskjellige ting inn i stabens vår sitt liv, blant annet gjennom drømmer. En fristelse har vært å gi opp, og Gud har ofte oppmutret dem til ikke å gi opp i vanskelige situasjoner, men fortsette videre. Når Gud alene gir oss åpenbaring, blir det så mye kraftigere og overbevisende. Norges oppholdet Under Norges oppholdet, som vil vare til begynnelsen av november, vil jeg dra rundt til en del menigheter innen Den Frie Evangeliske Forsamling og gi litt informasjon om shanfolket og arbeidet jeg er en del av(Shan Outreach Center). Jeg har allerede vært i Harestua og i Halden, og det har vært spennende. Jeg viser en 15 minutter video om arbeidet, som jeg også etter hvert vil legge ut på web, og forkynner også litt Guds ord. Jeg trives veldig godt med dette, spesielt å ha en tale, og jeg er glad for anledningen til å dra litt rundt og forkynne i Norge igjen. Reiserute Husk gjerne å be for dette opplegget. Forbønn Det vi kanskje trenger mest av er forbønn. Vi kan merke at fienden ikke liker at vi når ut til et unådd folkeslag. Bønneemner
Hvis du skulle ønske å gi en pengegave direkte til shan arbeidet kan du bruke dette kontonr. (du kan skrive Shan arbeidet) 1638 19 72309
Gud velsigne deg! Hilsen Tore Gud velsigne deg!Hilsen
|
|||||